MAJLIS BELIA FELDA MENGAMUK KE TENGKU ZAFRUL MAYBANK


                                                  Anuar Abd Manaf presiden MBFM


Majlis Belia Felda Malaysia mendesak Felda sekeras-kerasnya supaya mengkaji semula segala bentuk pelaburan dengan Maybank. Kenyataan desakan ini diwakili oleh Presiden MBFM Anuar Abd Manap sebagai pertubuhan generasi kedua Felda Malaysia.

Satu memorandum akan dihantar  kepada Perdana Menteri dan satu lagi kepada CEO kumpulan Maybank. Generasi kedua merupakan mereka yang berkepentingan dalam Felda akan mewarisi kepenerokaan akan datang.  Suara-suara mereka harus didengar oleh kerajaan kerana mereka menyampaikan bantahan secara berperaturan. Jangan sampai belia-belia Felda berdemo pula.

MBFM sudah jerih mempertahankan Felda dari diserang bertubi-tubi oleh penentang kerajaan. Tetapi mereka cukup rasa tersinggung dan pedih kerana institusi yang diharapkan pula menikam dari dalam.

Tindakan ini dibuat oleh MBFM berikutan kenyataan CEOI Maybank dan Datuk Zainal Aznam ahli MPEN mempertikaikan keputusan PM melantik YB Tan Sri Isa Samad sebagai Penegrusi Felda Januari lalu.

Dalam memorandum itu juga mendesak supaya Perdana Menteri menilai semula kewajaran perlantikan Datuk Zainal Aznam diNEAC katanya.

Gue cadangan untuk legakan ketegangan yang berpanjangan ini eluklah  Zafrul dan Zainal Aznam berundur diri sebelum ianya merebak dan berpanjangan.

Pro kerajaan tidak akan berdiam diri selagi hal ini tidak diselesaikan .

Pergihhhh....



6 ulasan:

Anonymous berkata...

banggang punya melayu kerana nila setitik maybank nak di baikot..bodoh..bodoh. maybank ni ibarat dah terlalu kuat..tu la kalau tak pandai berniaga jangan keluar kenyataan melulu..

Anonymous berkata...

jangan lupe, baca kisah seekor nyamuk dgn raja namrud.. ok

AnakJatiKL berkata...

Saya rasa elok kalau kita tak fokus sangat dengan isu Tengku Zafrul ni. Apa yang kita perlu

fokuskan sebenarnya ialah musuh sebenar kesejahteraan negara kita; Anwar Ibrahim, Lim

Guan Eng dan sbg.

Tun Dr. Mahathir pun dah kata, dalam Utusan Malaysia 26 Feb,

Pada

sidang akhbar sama, Dr. Mahathir berkata, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Maybank

Investment Bank Bhd., Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz tidak perlu meletak jawatan kerana

mempertikai pelantikan Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad sebagai Pengerusi Felda.

"Saya tidak fikir dia perlu letak jawatan. Itu dia punya pendapat, kita tidak perlu dengar,"

katanya.


(http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?

y=2011&dt=0227&pub=utusan_malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm&arc=hive)

Jadi, maknanya Tun juga mengajak kita move on dalam isu ni dan serang musuh sebenar.

Anonymous berkata...

Setuju mangkuk Maybank tu tak perlu letak jawatan n sama ngan Datuk Zainal tapi PECAT je.Biar padan muka. Senario sama mcm penjawat awam yg hentam kerajaan yg sememangnya wajib diPECAT!!!!!!

PemikirpolitikJerantut berkata...

Link tuan,
http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

Sue Mohamad berkata...

As salam. mohon pautkan link blog www.segambutprincess.blogspot.com ke blog tuan. saya sudah pautkan link blog tuan. terima kasih.