BLOG JERANTUT BERDIAM DIRI

          SERAH KEPADA WZWH SAHAJA JERANTUT






Banyak blog-blog Jerantut mendiamkan diri tidak menulis tentang Jerantut malah sangkakala sendiri pun hilang mood menulis kerana bosan, tidak ada isu-isu yang menarik untuk diterbitkan. Cukuplah mendengar puji-pujian WZWH terhadap bossnya yang masih merapu keserata ceruk mencari tanah- tanah untuk dimohonnya. 


Ada orang menceritakan bahawa dia dibayar 100 ringgit untuk menunjukan satu sungai dalam hutan disebelah gunung Benum kononnya mahu dibuat empangan letrik hidero. Oleh kerana dapat rm100 itu dia pergilah tunjukan anak sungai air meleleh seperti air kencing.  Letrik hidero apa katanya. Lama-lama baru dia teringat bukan letrik hidero yang dicari tetapi tanah itu yang dicari untuk syarikatnya.


Orang sudah mula harmoy dengan perangai boss WZWH itu. Sebab itulah SPU dan Urag drrulug tidak senang dengan wan Amizan tahu ke??.  Apa herannya pembangunan Ulu tembeling itu ?. semuanya sudah dirancang sejak zaman Datuk Wan Bakar lagi. Kebetulan zaman dia sambung saja. Kalau dia tidak ada pun pembangun itu berjalan juga. Hanya kelebihannya sekarang segala projek yang masuk kepoket  ADUN Tahan dibaham oleh W. Amizan dan kroni-kroninya sahaja. Nak kami dedahkan?.


Jadi jangan dijoloklah supaya blogger Jerantut menulis. Kalau tulis telanjanglah boss WZWH tuh. Ada banyak lagi dalam fail sangkakala tidak keluar. Jangan dicabar. WZWH cabar boss kami Datuk Dr Shukri buat apa?. Kalau Boss awak sempurna sangat tidak mengapalah. Kes bawak lari anak dara orang itu pun tak selesai lagi. Teroka tanah serata-rata pun masih berjalan. 


Jadi pemimpin semua hendak didahulukan diri sendiri. Rakyat biar mati. Patutkah begitu. Kalau kami diamkan diri itu janganlah dicabar. Kami tidak mahu mengusutkan keadaan. Kalau kami menulis siang malam untuk membetulkan perjuangan UMNO kami akan sebat tidak kira siapa atau benda.  


Kalau WZWH mahu kami buat begitu tunggulah. Soal sakit hati tidak timbul. Apabila disebut perjuangan membujur lalu melintang patah kami kerjakan.  Hal itu kami nampak kejam hati . Sebab bagi kami bangsa, agama dan negara kami junjung tinggi.Pemimpin boleh silih berganti.

1 ulasan:

Penditakainsingkat berkata...

Salam bro.

bawak besabor...duduk la semeja...bincang anak beranak.

ulu tembeling jauh di sana
nak mudek tiada perahu
usah belayar angin tak kena
takut karam tenggelam lalu.

saya sokong apapun asalkan untuk agama, bangsa dan negara.

Terima kasih.

p/s:(harap maklum: nik aziz adalah ustaz politik, bukan ulamak)

http://penditakainsingkat.blogspot.com