KEPALA HOTAK KAU KETUANAN MELAYU - ANWAR IBRAHIM




Anwar Ibrahim memaki hamun orang melayu dengan " Kepala hotak kau - jadi cuci logkang mahu menjadi tuan" dalam penggulungan diKongres ke7 Parti Keadilan Rakyat Semalam. Beliau begitu marah dengan konsep ketuanan Melayu kerana bangsa yang merempat mahu mengaku jadi tuan kepada negara ini. Anwar yang berketurunan India malbari itu dengan lancang mengutuk orang melayu mengikut sedap mulutnya.( sumber - Berita TV3, 28-11-10)

Ini menggulung ucapan dasar Presidennya Dr Wan Azizah yang membbuat keyataan rakyat Malaysia wajib menentang konsep ketuanan melayu. Ia hanyalah slogan elit melayu. Jika PKR memerintah Malaysia mereka berazam menghapuskan ketaunan melayu.

Konsep ketuanan melayu boleh ditafsir kepada adanya raja-raja melayu yangdipetuankan oleh rakyat. Sebab itu Duli Yang Maha Mulia Yang DiPERTUAN Agung.  Agung itu dipertuankan oleh orang melayu. Ini bermakna Agung adalah tuan kepada rakyat Malaysia. Jika kenyataan tuan itu inigin dihapuskan maknanya raja atau Agunglah yang wajib ditentang oleh PKR.

Jika itulah seruannya, maka jika PKR memerintah mereka akan hapuskan Yang DiPertuan Agung.

Ucapan itu sangat besar kesannya. Jadi benarlah satu ketika Senator Ezam Mohd Nor kata Anwar berhasrat menubuhkan Republik. Dia akan jadi Presiden Pertama menngantikan Agung.

Terpulanglah kepada rakyat samada cadangan PKR itu sesuai atau tidak. Sekarang Anwar telah mula berlatih menjadi presiden dalam PKR. Parti itu tidak boleh mengkritik presiden. Jika kritik akan dipecat.

Soalnya rakyat boleh terima atau tidak seorang presiden 'peliwat' popular dunia itu?. Berapa ramai jantan yang akan dilwatnya jika dia jadi presiden?. Mungkin Malaysia akan terbalik dan tenggelam didalam laut suatu hari nanti kerana dilaknati Tuhan atas perbuatan terkutuk itu.

3 ulasan:

udanggalah berkata...

PKR,Anwar dah habis idea tuk kembalikan keyakinan rakyat pada mereka...sampai sanggup gadaikan 'MELAYU'...CIS..!

Anonymous berkata...

bagi la peluang PR memerintah apa yang kau takut sangat. Dia pon Melayu juga apa bezanya KEtuanan Melayu dengan Ketuanan Rakyat Kan Bunyinya macam Satu Malaysia

Anonymous berkata...

gamba edit nih........