DRASTIC CLEANSING CALON PRU 13 PARLIMEN JERANTUT

WZWH CADANGKAN DIRINYA

DICALONKAN AHLI PARLIMEN


Wan Zamzuri Wan Hasnan dalam blognya wzwh mengesyorkan kepada PM dan MB Pahang supaya mengadakan 'drastic cleansing' calon-calon pilihan raya khusus bagi kawasan Jerantut segera.

Beliau mencadangkan supaya YBM Tengku Azlan, Dato' Dr.Shukri dan Dato Wan Amizan 'digantung kasut bola' kerana dikatakan menjadi pemain yang pasukan yang sentiasa kalah, tiada semangat dan memalukan.


                                                          Drastic cleansing WZWH

Beberapa hari sebelum ini beliau menulis dalam blog supaya Dr.Shukri dicalonkan di Parlimen, Wan Amizan kekal di DUN Tahan dan Norhelan Mahmud ketua wanita di DUN Pulau Tawar. DUN Damak beliau tidak campur. Didalam posting yang lain beliau mencadangkan  Azizan Yaakob bertanding diDUN Damak jika dikembalikan kepada UMNO. Postingnya kali ini calon recycle tidak payah dilayan terus.

Pada kali ini beliau mengesyorkan agar drastic cleansing calon malaikat yang digariskannya lapan ciri utama iaitu bersih, berintergriti, berkepimpimpinan, berpendidikan sekular dan agama, tiada skandal, tiada hutang melampau, muda serta minat dan bersemangat.

Setelah menganalisa dengan rakan-rakan siapa yang dimaksudkan? ramai yang mengatakan bahawa calon malaikat yang dimaksudkan itu adalah diri WZWH sendiri!. kerana kebelakangan ini beliau cukup aktif menganalisa calon-calon yang perlu diketengahkan dalam pru 13. Orang itu layak, orang itu tidak layak, sianu banyak masalah, siani banyak isu dan berbagai lagi. Setelah dirinya membuat analisa dia berjumpa dengan dirinya sendiri yang paling layak!.

Terpulanglah pada pandangan orang jerantut adakah beliau layak atau tidak. Sila kemukakan pendapat anda disini.

20 ulasan:

Muara sat berkata...

Woit.... WZWH jangan mengarutlah. Awak ni tak betul dah kah..kah..kah.. woit,.. wayar mana putus hoi.. jerantut tak mau orang sewel hoi...

Tanpa Nama berkata...

Ini calon2 yg layak

1. musa jual petai hok famous 'kas tak siap lagi'

2. seri hok sokmo pau rokok dan azan dimana2 asal dari kos rendah

3. chik adik ipar bekas SU MDJ(Sabri)

4. wan pudin

5. wan zamzuri

Apa persamaan mereka berlima? Gila dan terencat akal.

Ha ha ha ha ha, selain calon 'malaikat', wan zamzuri calon tg rambutan.

Tanjuang api berkata...

WZWH, tidak payah saudara bersusah payah menawar diri jadi calon. Biarkan itu kerja orang diatas. Saudara diberi mandat mengajar sebagai guru tetapi saudara hari menulis blog tidak kurang 4 atau 5 posting sehari. Dah ramai ibu bapa bercakap bahawa saudara datang sekolah tidak mengajar dan asyik adap pc sahaja. Anak-anak murid sdr beritahu ibu bapa. Apakah saudara orang yang jujur dan boleh diharap?

Tanpa Nama berkata...

ngapa admin tak terbalikkan gambar wzwh ni? patutnya belajar dari 123 lekuk..

sangkakala berkata...

haa.. terbalikan gambar wzwh? sedangkan tak terbalik dia dah pening. Inikan terbalik pulak. Menggelupurlah dia.

malapetakasidompok berkata...

1. Wzwh comfirm dah giler.
2. Mampus wan amizan main di budak ni
3. Calon wzwh ahli parlimen biar lah musa jual petai.
4. Derhaka dgn raja.
5. Begitu lah dari mula nak nikah dgn marina azhar jadi meroyan sampai sekrg.
6. Anak tak tutup aurat rambut merah ded.
7. Keturunan kerabat raja papa new guine.
8. Wan billion jerantut.
9. Pernah mengaku bukan muslim dgn puak tabligh krn takut di tarbiah.
10. Sekolah tak mengajar byk buat posting mengarut tak tau punca.
11. Kebas duit yayasan Pahang suatu masa dulu.
12. Anak murid wan mizan yg mcm lembu.
13. Masalah keluarga tak habis2
14. Org cerdik tapi otak mcm wan amizan.
15. Kalangan pemuda jerantut yg pemikiran mcm darjah 2.
16. Create ramai musuh politik.
17. Kadam nak mampus.
18. Merosakan umno
19. Cable car dari kopek marina hingga ke konek azhar.
20. Pernah kena tumbuk dgn zila adik wan hizam.
21. Penghina kaum pulau tawar.
22. Hutang banyak.
23. Memalukan anak sendiri krn ayah nya memperjuangkan entah benda2 entah
24. Adik kaki syabu.
25. Wan rohani giler jawatan.
26. Menhina dato wan bakar saudara sendiri
27. Yg menyebabkan puak wan dihina di jerantut.
28. Jenis suka di kopok kalau di puji org.
29. Tidak berucap mesyuarat baru ni.
30. Akan di lempang tengku lan.
31. Meletakan calun parlimen sekejap itu sekejap ini.
32. Haaaaa sudah lah tak tidur kas kalau dok menaip komputer ni tentang bodohnya budak bernama wan zamzuri wan hasenan ni. Demo pikir plk. Kalau ada lagi yang bodoh tentang budak dungu ni demo taip pulak kat bawah. Kas nak tidur dah. Selamat menjadi org giler lagi wzwh. Bye bye......

Tanpa Nama berkata...

hahaha. Kas ingat wan amizan yg pening, hok cerdik ni pun lagi bodoh.
Naik lah counter blog wzwh sebab mcm rancangan raja lawak.
Kas rasa budak ni esok kena buang daerah.
Ataupun wan amizan jd kan badut sarkas.

Tanjung Lumpur berkata...

Betul kata Tanjung Api diatas itu. Sepanjang bulan ogos ini sahaja WZWH telah buat posting lebeh 82 siri. Ini menunjukan WZWH tak buat kerja mengajar disekolah dan anak muridnya terbiar. Cik gunya sepanjang masa menulis blog. Macam itukah cik gu ?.

Jalankan tugas dengan baik cik gu jika rasa tak mampu berhenti kalau tidak naya anak orang. Kalau sendiri berapa siri pun satu hari tak apa. Ini nasihat yang baik.

ObO berkata...

Salam,
kenapa kita berfikiran singkat dan tidak dapat menerima kelainan? Saya berpendapat WZWH adalah wajar dicalonkan dan sudah tentu lebih baik dari calon-calon ternama yang sedia ada sekarang ini yang naik atas usaha politik wang. WZWH saya rasa masih bersih dan muda serta berpotensi dan berkaliber, berilmu juga menuntut diluar negara, kenapa tidak? Tentu lebih baik dari Dato' Azizan yang sudah tenggelam dulu..

Tanjung api berkata...

Ini Tj api lagi cakap tau? Orang cerdik tidak kata diri dia bijak, pandai, bagus, malaikat, keluarga orang besar, keturunan raja atau bendahara dan angkat bakul diri sendiri. tak payahla bangga diri orang tau kita sapa.

Orang bijak tak angkuh pada ibu bapa, datuk,nenek moyang. Orang bijak tidak mengata orang itu sakai, orang itu rendah, orang ini rendah,Aku sahaja yang tinggi spt WZWH. Satu alam dah tau dia perangai itu. Suka hina orang.

WZWH belajarlah rendah hati. Biarlah orang nilai kita bukan kita nilai kita dan orang belebihan.

muarasat berkata...

Hoiy.... wzwh tu ada down sindrom demam panas masa kecik jadi fikiran dia tak tetap.kah...kah...kah..

Woit... nak tulis blog jangan hal anak bini, datuk nenek, kaum kerabat sendiri dihina dalam blog hoi... huhuhuk

woi.. orang jerantut tak mau oarng wayr selirat jadi wakil rakyat heheheh.

woit.. orang luar tak tau hal kau wzwh. Orang jerantut tahu belaka kau suka bangga baka kau, panggil orang sakai, awak bangga diri hakhakhak.

huhuhu...En WZWH . kau tengah angau pada perempuan kan?. Isteri kau jumpa pompuan tu kan? Dia minta supaya pompuan itu kalau betul-betul mahu kat kau dia sanggup serah kan kan? Sebab isteri kau dah tak tahan dengan kau kan? hahahaha. Dengan orang lain kau boleh sorok kahkakakkka...
dunia ni tak luas hoiy.

WZWH, ayah budak pompuan tu talipon kau kan? dia minta jangan kacau anak dia kan? cerita ni gempar beb.!.

Hei WZWH, kerana kau meroyan dan angau itu sebab kau tulis blog siang malam nak larikan fikiran angau kau tukan ? huhuhuhuk.

WZWH.. kalau bini kita bosan pada kita orang lain lagi bosan tau huhuhuk. dahlah itu baru sikit kau jangan main-main dengan aku kah.. kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

Sangkakala,

Kami sokong WZWH. Walau pun dia mentol sikit tapi kami suka dengan angan-angan dia. Sangkakala minat tak naik kelangit dengan WZWH? Bukan kebulan ! Bulan ramai orang boleh pergi dah. Langit tak ada yang lepas lagi kecuali Rasulullah saw. WZWH ajak kesana pula nanti. Kan dia pelik. Dia hayal.

bumi samarata berkata...

OBO,
Dato' Azizan tak payahlah diseret untuk dibanding dengan WZWH. Dia bukan level WZWH dari segi satu zaman dengannya. He is not in the market anymore. Sebab dia tiada apa-apa jawatan dalam parti. Dia buat hal sendiri dengan NGO nya sahaja.

Satu level dengan WZWH adalah Jalal, Murad, Mustafa Maarof. Murad lagi advance. Menang G7 tanpa apa-apa jawatan dalam UMNO.
Potensi Murad sangat cerah.Lebih cerah dari WZWH. Hubungannya dengan PM baik. Murad selalu dipanggil apa-apa malis rumah PM.Itu saja yang kami tau. TK

ayoh tembeling berkata...

WZWH,
Ini ayoh ni. Ayoh mana jangan tanya. Sepatutnya awak ni tulis blog jangan meraban sangat, seluruh dunia baca. Jangan burukan keluarga kita dalam facebook dan blog awak. Malu keurang tau tak?.
Orang sekuloh tinggi tak gitu, tulis pasai..pasai. Jangan jadi budo. Urang lain tu menulis juga tapi mereka berjurus. Ini awak tidak. Tulis saja ikut kepala pening awak tu. Urang semua bercakap merata-rata. Dengorlah nasihat ayoh ni hok budo dan sekuloh ni.

bATU LANGGOk berkata...

Apa? wzwh gila betina huhuhuhu ini sudah cerita baik. Ini mesti orang rapatr dengan dia yang pecah kot? . Jadi macam mana awek tu lentok tak ? huhuhu... playboy juga yeh. Apa? kecewa? hussh patutlah tulis blog setiap masa. Apa sebab awek tu kantoi? haaah... oh awek tu tolak sebab sedara haihaihai.... kuhkuhkuh.... sedara pun nak sapu juga? beratlah. Sapa nama awek tu bro?

was berkata...

Zuri,
Jangan kacau lagi budak tu, biarkan dia dengan pilihan dia sendiri. Awak dah ada anak isteri jaga eluk2.

Tanpa Nama berkata...

YBM tengku kena ambil tindakan budak nih. melampau dah. Habeh nya kucai umno jerantut. Semua benda keluor. Tengku kalau tak buat drastic cleansing Wan Zuri nih akan banyak lagi perkara dikucainya.

Tengku selama ini blog Jerantut tak pernah kutuk Tengku tapi budak ini cabar pula itu kat Tengku.Dah kutuk sampai penyet.

Tanpa Nama berkata...

Kas minat betul dengan WZWH. Betullah ramai orang cakap WZWH ni pemimpin masa depan Jerantut dengan idea-idea pembangunannya. WZWH ni memang betul ahli politik Jerantut. Bila WZWH bertindak...politik Jerantut jadi kucai dan havoc. Semua orang bersedia keluar keris sekarang. Itu baru sikit WZWH tunjuk skil politik dia. Yang kas paling suka WZWH telah berjaya membangkit semangat kesedaran politik Jerantut yang bebas dan merdeka. Kebangkitan politik orang Jerantut yang akan menentukan masa depan Jerantut.

Tanpa Nama berkata...

anon 7:59

kome tau tu awk sendiri la wan zamzuri, fhm sgt glemer murahan awk, memuji diri sendiri pakai anon, selama ni awk masuk blog org, awk komen, ngapa kali ni tidak? sbb awk takut rahsia affair awk terbongkar, awk jer syok ke budak tu, budak tu tak nok ke laki org, dh la bini org tu pun nk reject laki dia, buat apa ambik masalah...

tok sah berangan nak jadi mb ke ahli parlimen ke adun ke, dgr nya keceluparan awk dh sampai ke tuanku, 7 keturunan awk la tak akan direstui, mati beragan jer la awk tu...

baik awk kawan ngan musa jual petai jer la

megat komeng berkata...

askom...kweh rase aok dah bagus WZWH tp aok kne bagus lagi kalau nk duk ke jawatan tu.!..memang betul org komen psal aok 2 menyakitkn emosi.mungkin aok ble jd gile skali...sabar la kalu nk menjadi pemimpin kental....