SPEAKER DUN SELANGOR TERIMA NASIB BURUNG PUCUNG



Mahkamah memihak kepada YB. Badrul Hisham Abdullah, kekal sebagai ADUN Pelabuhan Klang kerana Speaker yang mengistiharkan kerusi itu kosong bertindak melampaui undang-undang.ek..

Speaker Teng Chang Kim mendakwa beliau memiliki kekebalan dibawah perkara 72 Perlembagaan Persekutuan dari sebarang tindakan undang-undang akhirnya diperintah oleh mahkamah untuk membayar RM40,000 sebagai kos mahkamah.

Dengan keputusan mahkamah ini akan menjadi ikhtibar kepada Semua Speaker DUN dan Parlimen supaya menyerahkan urusan peristiharan kosong sesuatu kerusi parlimen atau DUN itu kepada SPR.

Jika mengambil tindakan terlalu laju, akhirnya menjadi burung pucung. Minta pada tuhan hendak makan  tujuh kali sehari akhirnya kerana terlamapau ghairah memohon makan tujuh hari sekali beb !.. ek

Tidak fasal-fasal kena membayar RM40,000. Bukan ke ralat melihat duit sebanyak itu hanya kerana terburu-buru beb !. ek Hai..yya lo cakap lo kebal. Kebal pun kena bayar ka ?.

Haiyya.. sekarang mana mau tarok lu punya muka  apek . Lo tanggunglaa.. ek

7 ulasan:

Anonymous berkata...

mahkamah mcm mana pun memihak bn,mustahil bolih memihak pd pr.tggu pru 13 baru pr bolih ubah semua ni.mustahil ke pru 12 tempoh hari pr bolih tawan selangor.bagi bn mmg mustahil perkara ini akan terjadi,olih itu bn bermati matian nk dpt sel lubuk emas ini.langsung tak heran kalau badrul blh menang mahkamh,sdg dlm kes lain dah takda bukti bolih di menangkan di mahkamah

Anonymous berkata...

penulis rumah kaca ni antara penulis pro bn paling bodoh dan bah lol.ingt rakyat selangor bodoh2 macam kamuke

Anonymous berkata...

PR kalau mahkamah bagi keputusan tak sebelah mereka mulalah kata berat sebelah, dah tau dah puak puak haram jadah ni, kalau tak puas hati buat lah rayuan dengan mengemukakan hujah-hujah, ini tak rayuan belum buat tapi dah melalak macam haram jadah hantu mak lampir. mahkamah malaysia adalah mahkamah paling adil dalam dunia kerana kebanyakan hakim adalah orang islam.

Anonymous berkata...

bukan mahkamah terlalu memihak pada bn, tapi puak2 PR memang buta undang2, bile dah dapat kuasa mereka rasa mereka dah jadi raja / maharaja dalam malaysia ni. Semua keputusan mereka boleh tentukan melebihi undang2 pulak. Dah la buta undang2, tambah lagi bodoh bahalul, sombong tak kene tempat. Itulah pemimpin PR yang dibangga2kan sgt ke....???

Kalu mahkamah memihak kepada bn, dah lama MAT SAPU tu masuk penjara la binawe penyokong PR ooii. Terang2an melakukan khalwat, tapi masih boleh terlepas. MAT SAPU tu orang BN ke? Jawab la binawe penyokong PR......

Anonymous berkata...

puak-puak pr ni mudah saja akai depa. segala yang menguntungkan mereka adalah adil dan betul. segala yang merugikan mereka adalah zalim dan berat sebelah. nak buat camana. setakat tu ja akai depa.

Anonymous berkata...

Kalau dah taksub dengan Puak kelentong Rakyat dan Raja (PKR) apa saja keputusan yang dibuat yang tidak menyebelahi mereka adalah salah. Kita nie hidup berpaksikan agama dan undang-undang kalau tak puas hati buat rayuan...jgn dok menyalak kata semua orang tak adil...habis tue PKR adil ke....???

benua arus berkata...

Kesian PKR tak pernah berjaya dalam apa percubaannya. Malang PKR selangor weh ..... lebih baik diam diri sahaja