GEMPAR KUNYIT HANGIT NIK AZIZ KECUT TELUR PADA PROF NOOR DERIS


Bila Nik Aziz mencabar puak Ulama' untuk berdebat secara terbuka kepada sesiapa sahaja bersedia berdebat dengannya maka dia tidak sangka Prof Noor Deris sambut cabaran itu . Nik Aziz terduduk atas lantai mendengar nama  Prof Noor Deris kerana dia sendiri takut dengan ketinggian Ilmu Noor Deris.

Pilihan Raya Galas Prof .Noor Deris, telah secara agresif menyerang Nik Aziz hingga Nik Aziz terduduk tak dapat jawab beb.. tak dapat jawab. Nasib baik ada pihak lain yang mengajak debat dihari lain. Prof Noor Deris kata dia tunggu pada bila- bila masa sahaja.

Kemudian dia berdalih dia  hanya berdebat dengan pihak yang ada tauliah sahaja. Baca selanjutnya
KLIK HERE BEB

1 ulasan:

Anonymous berkata...

Apa autoriti Ustaz Mohd Noor Deris dalam hiraki kuasa kepimpinan UMNO? Bolehkah Ustaz Nor Deris mencorak halatuju UMNO jika terdapat apa2 resolusi yang dicapai semasa debat tu nanti?

Bagi PAS tiada masalah untuk terima sebarang resolusi debat/muzakarah/syura, sekiranya mana2 hujah yang disepakati secara syarie, Mursyidul Am PAS berautoriti dan boleh mengarah semua peringkat organisasi dalam PAS menerima resolusi ijmak ulamak yang terkini.

Kalau benar kedudukan Ustaz Mohd Noor Deris, ustaz2 & ahli2 agama UMNO sekarang berautoriti dalam parti UMNO sudah tentu suara para alim dalam UMNO diberi perhatian serius. Tiadalah keputusan & tindakan parti UMNO yang menyanggahi syarak selama ini.

Pada saya, "mufti", alim & ahli agama dalam UMNO sekadar "boneka" dan "gurka" untuk pertahankan kedudukan pemimpin2 sekular assobiyyah UMNO saja terutama bila berdepan dengan golongan Islamis!

Amat mustahil bagi UMNO untuk meletakkan taraf alim ulamak ditempat yang sewajarnya- untuk menjadikan alim ulamak sebagai penentu dasar dan halatuju parti UMNO! Tapi struktur parti PAS telah meletak Majlis Syura Ulamak yang dipimpin oleh Mursyidul Am sebagai badan kuasa tertinggi dalam parti. Itulah beza PAS dan UMNO dari sudut penghayatan Islam. Maka sewajarnyalah semua umat Melayu Islam, alim ulamak, ustaz & aktivis Islam mengambil PAS sebagai wadah politik yang lebih utama dan benar untuk masakini.

Tak payahlah buang masa dengan debat / usaha palsu yang sia-sia!