NIK AZIZ DIRAGUI SEBAGAI ULAMA BEB




KOMEN PEMBACA DISIARKAN


Hahn says:
Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah pernah berkata N.ajis sekadar ustaz saja.
Dia bukan ahli ilmuan Islam yang mendalami sesuatu cabang dalam Islam. Sebab itu dia itu bukan ulamak.
Dia sebenarnya yang kurang ilmu di bandingkan dengan Ustaz Nor Deris. Kalau professor itu jelas dia adalah ahli ilmuan yang di gelar ulamak.
Memang sah tertonggeng punya kalau jadi berbahas. N.ajis bergantung pada syaitan untuk menjawab dan Nor Deris berpandukan apa yang di turunkan Allah.
Memang telanjang punya N.ajis di kerjakannya.
Komen dipetik blog Gelombang Rakyat

komen RK
Kalu Tuan Guru dari Pondok Geting, Abdullah Sa'amah  itu sendiri mengakui Ustaz Nor Deris tinggi ilmu dari Nik Aziz gue percaya beb. Ustaz Nor Deris itu pensyarah beb. Jadi termasuk dalam golongan ulama' beb.
Gue ada ragu sikit beb tentang ilmu Nik Aziz ni beb, sebab ada banyak perkara  gue ragu beb !. Banyak fatwa-fatwa dia yang dari nas dimana tidak kena dengan tafsir sebenarnya beb. Lari beb. Kadangkala ayat AL Quraan itu boleh memberi banyak makna beb. Dan seseorang itu boleh mengambil sesuatu tafsiran itu ikut kepentingan dorang beb !. ek
Contohnya perkataan jahiliah itu pun dari sudut difinisi pun dia tak jelas beb. Begitu juga makna asabiyah, Nasionalism, Liberalism, dan istilah yang berbagai mengenai sains kemasyarakatan beb !. Konsep negara Islam itu dia kelabu beb. Maslahah kepimpinan itu sendiri pun dia tak tau beb. Kalau dia tahu dia tidak duduk situ lagi beb.  Bagaimana memerintah pakai otak dan dengar lapuran dalam mesyuarat exco jer beb. 
Kalu dia rujuk zaman Nabi atau zaman Khalifah 4, adakah seseorang khalifah itu menjalan tugas dalam keadaan  tidak mampu beb . Itulah kepentingan   (maslahah) kepada kepimpinan . ek..
Banyak keraguan Nik Aziz sebagai seorang ulama beb. Kalau kita taraf Master walau bukan dari kajian hadis dan AlQuraan, sekadar pengurusan Islam kita boleh scan sesuatu itu diterima akal atau tidak beb !. Ajaran Islam mudah beb, Ia tidak bertentangan dengan pemikiran beb !. Ek..
Apa yang gue ingin sampaikan ragu itu sudah semakin merata beb. Ek..k.


Tiada ulasan: