RESTHOUSE JERANTUT LEMBU SUSU ?.

HASIL DIPERAH-LEMBU TAK JAGA


                                                                            PINTU BILIK TIDUR


Hai  KS, kau kata dah buat ubah suai beratus ribu bangunan  resthouse itu. Apa pula pintu bolih sampai boleh masuk anjing.  Apa kau ingat?  kalau ada orang tidur kat dalam itu, suami isteri mereka mesti naik bulu tengkukla  takut orang intai ?.

Aku berbulu telinga dengar orang komplen macam-macam fasal kau tau tak? hampir semua blog jerantut lepas satu, satu naik nama kau ni buat apa?. Kau habatlah.. pintu pun tak boleh jaga? Itu belum lagi aku satu sampai dapur kau orang itu. Agaknya mungkin jadi tempat ayam bertelur.

Hei KS, kalau kau tak mampu ada orang lain mampu tau,  jaga harta rakyat itu. Jangan jangan buat dia jadi lembu susu, kau ghairah perah susu saja lembu kau biar hamis macam kau. Aku tahulah kau, hubungan kau dengan lembu tu lorat mana?. Kau taksub pada lembu kan ?.
,
Apa susah sangat kau nak serahkan kunci rh itu pada Majlis kerana kau tidak dapat jaga bangunan tu. Depan kau hias molek, belakang masha Allah ! . Ahli-ahli Majlis dan pegawai-pegawai buat apa dapat gaji buta ni? lawatlah tempat itu ada pelancung datang. Ini sorang pun tak peduli.

Haramjadah ! budak  itu kan gembala lembu bolehlah. Jaga bangunan mana mampu. Kau lihat pintu tu !.  Hei.. ahli majlis mana dia yang kuat sangat kokok tu. Datuk-datuk ramai dalam majlis tu mengapalah takut sangat dengan minaci  tu? ke ada masuk bawah meja?.

SU Majlis kau apa ni? kau tau tak kau itu hantar kejerantut untuk bersihkan banyak sempelet  macam ni. Tau tak ?. Jadi sebab dik pintu dan sewa 5 tahun nama kau sempelet  tau?. Dato' DO pun sama tau?.


PINTU RESTHOUSE JERANTUT

Lah.. Ini kenapa pula berpalang?. cit...cit... cit... patutlah rata orang cakap fasal bangunan rh hancur !

Betullah ! apa ni.. kau lepas kambing ke? aku dengar kau pelihara kambing situ buat apa?.. cit..cit..cit..

Hei... betullah kau ni...... betulkan cepat nanti orang melawat kau tercungap. Tapi gambar ni nak sorok mana yeh.... Nanti aku pikir macam mana kejap...kejap !

KLIK BAWAH

      V

BAWAH LAGI

       V


BAWAH LAGI

      V

bAWAH LAGI

      V





      v






KAU  SERAHLAH SAJA KUNCI RH TU.
TAK ADA JALAN LAIN.

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah2 lah tu, buat dosa aja. Orang dah tau dah. Tak kan semua orang nak di telanjangkan. SIAPA YANG TINGGAL...
Kau memerentah sendiri aja lah.

Tanpa Nama berkata...

Steady sangkakala... teruskan. Selagi tak ada keputusan jgn undur!
sangkakala benar.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong sangkakala, buat dosa apa dia membuka kebenaran, senangla hidup KS, resthouse tak payah sewa, renovation pakai duit masmira, duit renovation dia nak, sewa rumah kos rendah tak payah bayar.
cuba rakyat marhein buat dah lama kena tapi sbb org umno yg buat bolej jadi ahli majlis pulak. kami tak dengki tapi ini punca2 org meluat dgn UMNO

Meran mk berkata...

selagi tidak ada tidak ambil prihatian oarng berkenaan bantai lagi kuat kala. Jangan brek peduli apa.kalau tidak umno busuk sampai keusus oleh orang mcn dia.

jgn lemah semangat dengan anon bangang diatas

sangkakala berkata...

anon 19.17

KALA bukan ada kepentingan politik.Nak perintah sorang apa tugas kala siapa tak betul kenalah.Tak kira apa parti.Apa jawatan. Dosa apa kalau tegor orang buat dosa. Klu tak bole lembut keraslah.

Tanpa Nama berkata...

aku dengar ada syarikat yang nak bangunkan tanah di situ termasuk rumah do. Jangan2 engkau orang ni sokong tauke tu ambil tanah d situ tak? Biarlah tauke tu kaya jangan WH ke? Ayooooooo. Itu macam ka. Mudah2an tauke tu kaya dan berhasil dapat tanah tu, baru puas hati kita.

azizan yaakob. Ahli Majlis berkata...

Sangkakala,
terima kasih atas teguran saudara. jika boleh tegurlah secara berhemah kerana setiap perkataan itu bahasa.Bahasa mengenal bangsa.

saya ingin menjelaskan kepada saudara bagi pihak rakan-rakan ahli majlis. Tidak adil jika kami dipersalahkan tanpa saudara mengetahui masalah sebenar.

Kami telah bincangkan urusan Resthouse Jerantut ini secara mendalam. Ada keputusan yang kami putuskan sebulat suara. Namun demikian kami bukan ada kuasa eksekutif untuk bertindak sendiri.

Bagaimanapun untuk makluman saudara bahawa semua rumah rehat diPahang ini adalah bidang kuasa kerajaan negeri. Majlis Daerah hanya diamanah untuk mengurus sahaja. Segala keputusan adalah tanggung jawab negeri. Kecuali sebuah sahaja diKuantan telah diswastakan.Anex Resthouse.

Oleh itu Ahli Majlis, Yang Dipertua (DO), Setia Usaha Majlis dan staff tidak boleh berbuat apa-apa. Jika saudara tidak puas hati, rujuklah kepada pihak berkuasa negeri.

Setelah meneliti tulisan saudara yang lalu dan terbaharu saya berpendapat masih banyak maklumat yang saudara kurang tahu menjadi rahsia. Memadailah saya katakan bahawa rumah rehat adalah bidang kuasa kerajaan negeri.

WZWH berkata...

Salam Sangkakala, Pendua, patpatsikulipat,

Terima kasih kerana mengenengahkan isu rest house Jerantut. WZWH faham saudara semua prihatin dengan pengurusan aset pihak berkuasa negeri.

Cerita pihak berkuasa negeri nak memajukan rest house Jerantut sudah lama kita dengar. Tun Khalil Yaakob pernah bercakap depan WZWH di resthouse Jerantut bahawa kerajaan negeri perlu beri peruntukan tambahan untuk "renovate" rest house Jerantut. malang Tun Khalil tidak sempat berbuat demikian.

WZWH cadangkan kepada MB supaya tanah rest house Jerantut termasuk kediaman DO perlu diserah kepada agensi atau GLC kerajaan negeri untuk dimajukan menjadi kompleks kerajaan dan hotel yang lebih menarik. PASDEC umpamanya boleh memajukan rest house Jerantut.

Tanpa Nama berkata...

Saudara Azizan,

Betul kata saudara itu. Apa pun tentu ada perjanjian yang di meterai, tentu diantara pihak Majlis dengan Penyewa. Ada obligasi nya. Langar janji ada peruntukan dalam perjanjianuntuk atasi nya. Gagal juga bawa lah Ke Arbitration Malaysia. Yang penting YDP dan SU cuba menyelesaikan isu ini, tentu ada jalan nya. Apa kah kontrak nya tiada tempoh masa dan sebagai nya. Jangan lah bila tak dapat selesai..nah itu dibawah kuasa pihak berkuasa negeri. Yang penting perkara ini telah mendapat perhatian masyarakat Jerantut. Selesai lah secara berhemah.

Sekian.

Tanpa Nama berkata...

salam,
tak guna mengata-ngata wook hitam sampai begitu aib sekali.44sikulipat dan pembantunya sarif kasut al bohsiai akan menanggung akibatnya kerana mengaibkan sebegitu teruk wook hitam seolah-olah wook itam tu bukan manusia.allah akan mengaibkannya pula mereka suatu hari nanti.itu janji allah di dalam alquran.jadi tugas sebenar bagi orang yang perihatin seperti sangkakala,patpat siku habat terhadap harta awam ialah buat memorandum dan serahkan keada datuk nan dikuantan bawa sekali reporter media cetak dan elektronik.baru masalah selesai.hentam2 orang diblog bukan menyelesaikan masalah malah menambah dosa yang sememangnya dah begitu banyak tu.salam sangkakala yang prihatin.matnyerweh!

Tanpa Nama berkata...

http://www.facebook.com/album.php?aid=24369&id=100000945118158&comments

habislah rakyat jerantut dah celik mata.. he3x.. satu perkembangan yang sihat..

Tanpa Nama berkata...

kala,

Dengar khabar admin 44sikulipat dah dapat kerja kat klang, dia tinggalkan saja blognya begitu saja dan tak mau berblog lagi.Nampaknya terpangganglah wook Itam kat situ.