RUSUHAN DIMESIR AKAN MELARAT KEKELANTAN



Tunjuk perasaan rakyat Mesir menentang Presiden Mubarak semakin memuncak. Semalam, angkanya mencapai satu juta orang mogok. Keadaan semakin marak menentang Presiden yang memerintah lebih dari 30 tahun itu.

Rakyat telah bosan kerana  Hosni Mubarak memerintah terlalu lama, dan mengumpul kekayaan melebih AS40 Bilion (122 Bilion Ringgit Malaysia).

Pemimpin-pemimpin pembangkang selama ini berpecah dah bersatu dibawah pimpinan El Baradei mendesak Presiden Hosni Mubarak letak Jawatan serta merta dan berpakat dengan tentera untuk menubuh kerajaan baru. Tokoh-tokoh akademik  ( Universi Al Azhar ) beri sokongan padu kepada penunjuk perasaan. Setakat ini 150 orang terkorban. ek..

Mengapa rakyat memeberontak beb !. Mereka berontak kerana presiden itu terlalu lama memerintah tidak mahu turun-turun rakyat dah bosan beb !. Rakyat tidak berubah, kemiskinan, pengangguran berada dimana dengan kadar yang tinggi. ek..

Samalah diKelantan Nick Aziz  lama sangat pegang jawatan beb. Rakyat dah mula bosan kerana tidak bawa apa-apa perubahan  jelas beb.Ek.. Nik Aziz perintah kelantan lebih 20 tahun. Sekarang yang dekat-dekat keliling dengan dia jer yang minta dia terus beb !

Beberapa orang El Baradei telah bangkit melalui pondok sudah bising beb !. Depa kata terlalu lama jadi mengarut dan kering idea beb !. ek..

1 ulasan:

YB Raz berkata...

orang tua tu tak takut baii..dia kan tok wally..ade pendamping ley cover dia hehehehe