HANYA TUAN IBARAHIM BOLEH LAWAN SYED IBRAHIM DIKERDAU




Tidak ada calon yang layak menentang calon BN Syed Ibrahim kecuali Tuan Ibrahim Tuan Man kata orang ramai diKerdau. Ini kerana kedudukan dalam heiraki parti masing-masing. Syed Ibrahim adalah Naib Ketua UMNO Kuala Krau, manakala Tuan Ibrahim pula Ketua Pas kawasan Kuala Krau.

Kelulusan agama sama, hanya kelebihan kali ini siapa calon. Melihat kepada PRK DUN Tenang, mengikut kajian badan penyelidik Ilham Centre, 65 peratus berdasarkan memilih kepada parti politik dan 35 peratus kepada personaliti dan populariti calon.

Jika bukan Tuan Ibrahim Tuan Man calon Pas, sudah pasti 35% itu dapat kepada Syed Ibrahim beb hahahaha.. 65 % berdasar parti itu akan berebut antara Pas dan BN. Jika awal-awal calon Pas yang dikehendaki tidak bertanding bermakna Pas sudah kehilangan belum masuk gelanggang sebanyak 35 %. 

Difahamkan Tuan Ibrahim Tuan Man takut dan terkencing dalam seluar untuk bertanding, memandangkan calon BN sangat hebat. Tuan Ibrahim terpaksa menyediakan calon lain yang kurang mendapat sambutan ramai kerana kurang popular. Ini katanya,  Pas memberi laluan mudah kepada BN .

Bagaimana pun jentera BN dan ahli UMNO tidak boleh pandang ringan dan terlalu yakin BN akan menang kerana Pas sekarang sudah menukar idealogi politik mereka kepada perjuangan melayu dimana UMNO pula lebih cenderung kepada perjuangan Islam beb hahahaha..

Jika Pas kalah diMerlimau dan Kerdau , lepas ini DAP akan titik kepala Pas seperti pukulan terakhir sebatang paku kepada sebatang kayu.  ' tang...'  paku itu terus rapat beb !.


2 ulasan:

Anonymous berkata...

Tuan Ibrahim tak ada telor ke? telor puyoh mana boleh lawan telor buaya. Syed Ibrahim telor buaya lebih power

sangkakala berkata...

Kalau menguruskan orang lain nombor satu, tetapi sendiri kencing dalam kain pelekat huhuhuhui