GEMPAR- KJ SEDIA TERJUN BILA-BILA MASA



Nampaknya KJ sangat bersedia terjun pada bila-bila masa. Minat beliau naik dan terjun semula. Gue ingat KJ tersalah pilih profession. Minat dia untuk masuk tentera dulu tak kesampaian.

Ada masa dia minat jadi model beb !. Gue ingat dalam hayalan dia minat juga jadi artis beb !. Dalam masa yang sama minat juga jadi ahli politik terkemuka. hahahaha

Ada masa dia minat jadi ahlul  koperat beb !.  Tapi dia tidak berapa suka cara berniaga tunggang langgang. Dia lebih cenderung perniagaan gaya  'mafia'.   Haaaah  mafia ?  gaya ' hit & run '.( sapu dan lari ) muah...muahahaha.. ek

Budak muda-muda  kalu banyak sangat duit itulah ragamnya. Tak tetap. Dia suka mencuba dan ingin tahu banyak perkara dalam satu masa. Dia lihat pilot bagus. dia pun pergi belajar helikopter. Keretapi bagus beb !. Mintaklah belajar dengan KTM.

Gue nampak KJ sekarang mula lemas jadi ketua pemuda UMNO Malaysia. Dia rasa tidak bebas dan mendapat perhatian segala gerak lakunya. Dia suka perhatian dan glamour beb !. Tapi tidak ada kebebasan itu pantang nenek moyangnya.

Gue punya simpul , KJ masih tercari-cari identitinya sendiri. Ia masih dalam lingkungan remaja, yang masih rambang dan belum dapat apa yang sebenarnya dia mahu pilih dalam kehidupan.

Sepatutnya dulu dia tidak bertanding sebagai KPUM. Dia duduk Exco pun cukup. Jika exco buat hal lop-lap  umpama itu, orang tak perasan sangat. Bila dah betul-betul mantap baru lonjak keatas.

Jika dia pilih untuk berundur sebagai KPUM, satu pilihan yang tepat. Nanti dia bole cuba apa sahaja yang dia suka tanpa peduli sesiapa lagi. Letak jawatan lagi baik, supaya oarng lain senang bertindak. Ini kalu nak buat sesuatu, orang fikir KP masih ada. Pada hal KP kepala kelain dan sibuk nak terjun.

Gue harap, terjunlah sepuas hatimu... ek

6 ulasan:

Anonymous berkata...

So ape masaalahnye bro ...byk yg buruk dr yg baik ke?..jd adakah ini level kamu? langsung tiada isi ...kalau mengutuk no 1 ...fikir2kanlah diri kamu tu ....Ingat bro ini termasuk cacian ..waspada dengan balasan yg diterima oleh mereka yg selalu membuat cacian ....berhati hatilah semasa menulis walaupun blog ini kamu yg punya ...

Saladin berkata...

Tiada masalahnya dengan KJ...anda sebenarnya yang bermasalah....saya bangga dengan KJ..beliau bijak bagi saya...beliau mempunyai wawasan...ini penting untuk menarik anak muda kepada UMNO....satu contoh yang baik...jangan biarkan anak muda kita merempit...dan membuat kerja yang tidak berfaedah...saya harap KJ akan menjadi manusia dan pemimpin yang tabah selepas mengharungi pahit maung sebagai anggota tentera...tidak seperti pemimpin yang lain...nak pegang cangkul dan lumpur pun takut...kalau nak pegang pun mesti ada kamera...

Anonymous berkata...

Pemuda UMNO macam nak mampus korang kata bagus sangat pegi dah...

beliong berkata...

Bro.. anon 12.53, Siapakah angkara yang menjadi UMNO BN kempes 2008 nyaris hilang kuasa. Sekarang tanyalah dimana dan sesiapa pun tentang pemuda UMNO. Haprak bro.. itu ko kata tidak ada masalah.

Anonymous berkata...

syabas KJ bakal pemimpin masa depan...x macam pembangkang pandai ckp tapi takut nak buat.

Anonymous berkata...

Tak payah banggala dengan perompak harta rakyat