BOB LOKMAN MASUK PAS KECEWA GAGAL DIDIK ANAK



Bertapa dangkalnya seorang artis seperti Bob Lokman, disebabkan kecewa tidak dapat mendidik anak dengan betul memilih untuk masuk Pas. Kegagalan membina keluarga yang menjadikan anak-anak tidak tentu arah, disalahkan kepada slogan BN ' Rakyat didahulukan , pencapaian diutamakan'.

Jika itulah alasannya masuk Pas, gue mau tanya bob adakah dengan masuk Pas itu boleh jadi anak berubah jadi baik dan boleh dibentuk kejayaannya ?.

Bob, gue masih bujang  tapi gue tak faham kenapa anak dipersalahkan hingga seoprang bapa mencari penyelesaian masuk politik. Apakah politik itu boleh selesai masalah keluarga?. Apakah kehulu kehilir diusung oleh Pas nanti untuk diperalatkan menarik minat orang ramai boleh selesai  anak -anak dirumah yang ditinggalkan akan jadi sempurna?.

Masuk parti politik itu bukan sekolah untuk selesai masalah keluarga bob !. Silap-silap jika sering tinggal rumah keadaan lagi bertambah teruk. Silap-silap bukan sahaja anak, isteri pun lari jika tidak kena gayanya.

Bob, masa lo jadi artis kehidupan lo sendiri yang utamakan glamour telah menjadi kesan kepada anak-anak lo sendiri. Lo sendiri sibuk sana sini hingga anak-anak tidak mendapat perhatian. Bila sudah besar panjang mereka bebas akhirnya terjebak dengan berbagai gejala sosial.

Kuah kalu tak tumpah kenasi kemana lagi. Sebab itu jika bapa kencing berdiri, anak kencing berlari. Tetapi masa itu lo tak sedar kerana anak-anak masih kecil. Bila besar anak-anak lo sudah ikut peragai lo. Bila lo sudah insaf, anak-anak lo terus rosak.  Sekarang lagi susah, jika lo cuba ubah mereka silap-silap anak-anak lo deraka pada lo.

Jika lo mau betulkan diri bukan Pas tempatnya tetapi masuklah kumpulan dakwah contohnya kumpulan Tabligh. Ajak anak isteri serta sekali baru betul. Sekarang lo pilih jalan tak betul Bob. Nanti lo tahu Pas itu pembohong, suka menyalahkan orang lain dan keluar fatwa yang bukan-bukan mesti lo fade up.

Gue sian sama lo. Sekarang lo sendiri cakap lo ada masalah keluarga. Jika lo mau pimpin Pas, orang akan cakap uruskan keluarga sendiri pun gagal inikan pula nak  jaga negara dan rakyat.

Lo imbas balik masa lo glamour dulu. Lo ada minum arak bukan ?. Kadang-kadang lo punya kawan kasi lo sedut ganja belakang pentas bila ada show kan?. Lo juga ada main ramai pompuan kan?. Ini semua jadi balasan tuhan didunia atas perbuatan lo yang tak sedar diri kerana glamour.  Lo jangan sorok sama gue apa yang kebanyakan artis buat, sebab gue pun artis juga sebelum ini.  Arak, dadah, pompuan adalah bukan dianggap sebagai dosa kan?.

Lo silap Bob !. Masalah lo tak kan selesai jika masuk politik. Tapi tak per lah ada ramai orang macam lo bermasalah keluarga lari masuk Pas. Sebab Pas itu tempat orang kecewa dan bermasalah. Jika mau keluarga lo  bahagia dan anak-anak berjaya lo tinggalkan politik. Lo pilihlah yang mana satu jalan keShurga. Klik  vedio dibawah ek.




14 ulasan:

Anonymous berkata...

Bob lokman, Pas tak jamin kamu masuk shurga.Silap bawa Pas hantar kau dipintu neraka.

ANTIFIRE berkata...

BROTHER BOB. PAS TU BUKAN AGAMA. SEKALI LAGI PAS TU BUKAN AGAMA. IA PARTI POLITIK MCM UMNO, DAP ,PKR DAN LAIN-LAIN. DENGAN MASUK PAS MASALAH BROTHER SAMA GAK. KALAU BETUL BROTHER NAK BERISTIQAMAH MASUK JE JEMAAH TABLIQ. TAK PAYAH SUSAH NAK DAFTAR. DATANG JE KAT MASJID SRI PETALING. INSYALLAH BROTHER AKAN LEBIH TENANG. BROTHER TAK AKAN DIPERGUNAKAN UNTUK KEPENTINGAN MANA-MANA PIHAK. INSYALLAH.

Anonymous berkata...

KALAU TAK DAPAT MENDIDIK ANAK INI BUKAN ALASAN UNTUK SALAH UMNO/BN ATAU KERAJAAN ,RAKYAT DIDAHULUKAN , PENCAPAIAN DIUTAMAKAN HANYA LAH SLOGAN SAJA ,BUKAN ITU PUN TAK FAHAM . KERAJAAN MENGUTAMAKAN UGAMA ISLAM DALAM SETIAP ASPEK. TAK SANGKA ALASAN YANG TUAN BERIKAN TAK MASUK AKAL LANGSUNG.JADI MEREKA MEREKA YANG TAK BERJAYA DAPAT KEHIDUPAN INI SEMUA SALAH KERAJAAN LAH KALAU MALAS BELAJAR PUN SALAH KERAJAAN LAH KALAU TAK LULUS UPSR ,PMR DAN SPM DAN APA APA PEPEREKSAAN PUN SALAH KERAJAAN LAH ,SUNGGUH SENANG MENCARI ALASAN MENYALAH ORANG LAIN.

Anonymous berkata...

Karut la bob lokman....... ! lu tu x reti didik anak !! pooorah....

Anonymous berkata...

Bob tu dah faham punca masalah. sebab tu dia pilih PAS. selama 45 tahun (ke lebih?) bukan PAS yg jd kerajaan. cuba lah BN laksanakan agama Islam dalam pemerintahan. dunia hiburan, pendidikan, akhlak , sosial dll akan lebih baik.

Anonymous berkata...

hangni penulis cetek benar fikiran kamu. bob tu artis yang punya daya fikir yang kreatif. cakap bob itu adalah sindiran seorang artis. anak yang dimaksudkan ialah jenerasi sekarang yang bergelar anak yang sudah mula menuju arah kehancuran. bob gelarkan dirinya sebagai bapa yang bersam dengan pemimoin harini telah gagal mendidik anak2 ni kejalan yang lebih, hormat pada agama, hormat pada orang tua, hormat jiran tetangga berbagai bangsa dll. penulis ibarat adik pada bob, munkin juga sebagai anak pada bob. perati2kanlah kata2nya itu. jangan tersekat ditaik bodoh........maaaffffff

ARUS BENUA berkata...

jika kurang asas agama itulah akibatnya. Prti politik pun jadikan agama. Teruk, rupanya artis kalau dah mula insaf. Nasib tak rujuk pada ayah pin huhuhu.

Anonymous berkata...

Woit... tu yang jual jubur kat kota baru tu orang Pas di negeri Pas lah tu. Poraaah...

Gopi berkata...

Dah bob tu sesat masukl pulak ajaran sesat solu alannabi eeh.

Anonymous berkata...

PAS bukan sekadar parti politik. PAS mendidik ahli2nya supaya mentaati Allah dan Rasul. Kalian mengherdik sana sini tanpa membuat usul periksa. Cuba kalian sertai PAS. Jadi pemuda PAS. Tiap2 minggu akan ada usrah dan kelas Tarbiyah. Dan juga kelas2 mempelajari kitab2 berkenaan hukum hakam dan cara hidup dalam Islam yg berlandaskan Al-Quran dan sunnah Rasulullah. Saya sendiri, tidak menyokong mana2 parti politik sebelum ini, tertarik dengan cara yang dibawa oleh PAS. kerana cara mereka tidak pernah diwujudkan oleh UMNO. Bila saya sertai PAS, banyak yang saya pelajari tentang kehidupan sebagai seorang Islam. Kalian kalau tidak mempunyai ilmu, jgn sesekali mengherdik orang yg mahu menuntut ilmu, kerana org yg mengherdik ini adalah seperti orang yang tidak bermaruah. Aku cabar kalian yang mengherdik sana sini, supaya menyertai Pemuda PAS, sebulan pun cukup, dan kalian lihat apa yg kalian akan dapat dalam kuliah2 bulanan bersama ustaz2. Wallahua'alam..

Anonymous berkata...

biar la dia nak berubah, sekurang2nya dia ada wawasan nak ubah diri dgn anak2 dia. daripada korang dok kutuk sana sini, bg pahala je kat dia. korang kene ingat. Syurga neraka tu ditangan Allah. Andai kata Bob Lokman dah taubat nasuha. Biarlah dia dgn kehidupan baru dia. -Peminat setia Bob Lokman-

Kumbang Jingga berkata...

dah lah jgn gaduh2 kt sini..biar lah bob nk insaf..semoga anak dia insaf pasni hehe..sama2 lah kita doa kan..

Pak Long berkata...

Hidup ni kalau tanpa hidayah Allah,maka tak da pedoman lah kita,hidayah Allah,kalau kita sendiri tak da usaha nak mencarinya,macam mana la pulak nak sampai pada kita hidayah tu,perubahan dari yang baik pada yang tak baik,atau sebaliknya adalah pilihan setiap hamba Allah,cuma bila ia berlaku,hanya orang yang berubah dan Allah saja yg tahu,penyebabnya....yang penting penghijrahan dari yg kurang baik kepada lebih baik adalah perkara yang dituntut dalam ISLAM...

Anonymous berkata...

Kumbang Jingga. I LIKE !!!

Allah tengok usaha.
so nilah usaha yang Bob Lokman buat ^^
Dia perlukan sokongan .
dan PAS adalah jalan yang terbaik dia nampak ;O)