TENANG - HARI PERTAMA CALON PAS SUDAH MELATAH-LATAH




Calon Pas Normala Sudirman meroyan habis, memaki harmun persiden MCA kerana Datuk Seri Chua Soi Lek  mengatakan calon Pakatan itu tidak mahu bersalam dengan pengundi terutamanya orang lelaki. ek.. dia mengatakan UMNO tidak mengajar rakan BNnya supaya beradab dengan orang Islam.

Orang China dikatakan tidak faham susila orang Islam sepatutnya tindakan untuk tidak salam itu adalah isu peribadi yang remeh katannya beb. Yang penting apa yang hendak dibawa ke Tenang demi kepentingan rakyat beb.

Gua geli hati calon Pas itu hari pertama telah melatah memaki orang China kerana tidak dapat melayan masyarakat China untuk bersalam. Panjang lebar dia merepek beb !  Kalau begitu, calon Pas sorang ni terlalu kuat melatah beb. Ek..

Orang Islam bukan tak bole salam beb, tapi kalau pompuan pakailah sarong tangan, atau berlapek supaya tidak bersentuhan aurat antara pompuan dan lelaki. beb...  salam penting beb, personal touch.  jika tidak mau bersalam tak apa beb, tak payahlah maki harmun. Tetapi harap orang China hidupkan lagi isu salam biar terus meroyan beb !. Kalau jadi wakil rakyat ada yang kena halau jika datang kerumahnya beb ek..

Calon Pas itu tidak mau undi China beb. Mereka hanya tumpu pada undi melayu beb. Dalam pilihan raya isu remeh bole jadi kalah beb !. Isu titik bengit begitu kalau terlalu banyak akan membakar calon hahahaha....
Sekarang baru dia tau susahnya jadi calon beb. Ek..

Kalau bertanding sama sendiri dalam Pas mudah beb ! hanya sebangsa. Tetapi jika calon Pilihanraya lain beb.  Ada China , melayu, india , Benggali , asli bukan melayu saja  Minah oiii. Sekarang lo ambillah nak sangat jadi calon baru tau dunia tinggi rendah. Ek...

Selamat melatah

Tiada ulasan: